"Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan saja mengatakan; 'Kami telah beriman,' sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta." (Surah Al-Ankabut ayat 2-3).

An-Nur 26

”Wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji dan laki-laki yang keji adalah untuk wanita-wanita yang keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula). Mereka (yang dituduh) itu bersih dari apa yang dituduhkan oleh ...mereka (yang menuduh itu). Bagi mereka ampunan dan rezeki yang mulia (syurga).

♥ AHLAN WASAHLAN

~Ukhuwwah yang dibina antara kita biarlah seperti seutas tasbih.. Ada awal, tetapi tiada penghujungnya. Dicipta untuk mengingatiNYA, dibahagi untuk cintaNYA, diratib demi redhaNYA~

“Laa islaama illaa bi jama’ah walaa jamaa’ata illa bi imaarah walaa imaarah illaa bilba’iah walaa bai’ah illa bithaa’ah.” “Tiada Islam kecuali dengan berjama’ah, tiada jama’ah kecuali denganAmir, tiada Amir kecuali dengan bai’at, tiada bai’at kecuali dengan taat.”

Wednesday, November 2, 2011

Sayang sahabat, ingat-ingatkan.Sayang muslimah, lindung-lindungkan.

Allah suruh 'tutup'. Tak kisah la pakai apa pun. Janji rambut tertutup. Nak pakai kain selimut ke tuala mandi ke tak kisah, janji tertutup. Tapi kalau nak senang dan mudah, eloklah pakai tudung. Lebih cantik dan molek daripada guna kain selimut atas kepala. Kan? ^^


Orang yang tak pakai tudung, mereka ini murah sebenarnya. Sebab, dia bagi 'freeshow' pada lelaki ajnabi untuk melihat mahkotanya.


Orang yang pakai tudung tapi tak tutup dengan sempurna, mereka ini menfitnah agama sendiri sebenarnya. Sebab, dia tak ikut garis panduan yang Allah dah susun cantik untuknya.


Orang yang pakai tudung tapi tidak berakhlak, mereka ini bermasalah sebenarnya.

Sebab, dia sengaja cacatkan keindahan berhijab itu dengan ke'binatang'annya.


Orang yang kononnya berakhlak tapi tak pakai tudung, mereka ini berpura-pura baik sebenarnya. Sebab, dia langgar perintah Allah terang-terang dengan ke'tiada'an hijab di kepalanya.


Bagi yang freehair, dan sudah mula nak pakai tudung. Maka teruskan, mantapkan Iman. Pedulikan semua sindiran teman-teman, kerana kamu sedang mengenggam redha Allah dalam melakukan perubahan !


Bagi yang bertudung biasa, dan sudah mula nak bertudung labuh. Maka teruskan, mantapkan Iman. Kerana sememangnya DIA yang suruh melabuhkan. Pedulikan sindiran, terus ke hadapan !


Bagi yang bertudung labuh, sememangnya kamu yang sering menjadi 'perhatian'. Keep istiqamah, dear.


Dan bagi yang freehair, saya doa'kan kamu 'terasa' dengan tulisan ini. Kerana dengan izin Allah, dari 'terasa' itulah akan mencetuskan perubahan dalam diri.


Wallahua'alam.

*Sayang sahabat, ingat-ingatkan. Sayang muslimah, lindung-lindungkan.





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...